Příprava
Jako první je potřeba se rozhodnout, zda danou nemovitost chceme skutečně prodat. Výhodnější může být její pronájmem, protože nám zůstane a každý měsíc máme navíc jistou určitou finanční částku. Když by se nám však hlídkou hodili peníze z prodeje ke koupi něčeho jiného, tak má prodej smysl. Pokud mu věnujeme nějaký ten čas a úsilí, tak se dá nemovitost prodat několik procent zvlášť.
Vzhledem k celkové ceně udělá i těchto pár procent dost peněz. Je tedy na místě nemovitost uklidit a dát ji dohromady, aby vypadala dobře. Mnoho lidí hledá něco, kam se můžou rovnou přestěhovat bez větších stavebních úprav. Samozřejmě se následně hodí hezké fotografie do inzerátu a dobrý popisek. Výhodné může být nechat tohle na realitce, protože díky ní bude více nemovitost propagována a mnohdy ji dokáží prodat za vyšší cenu, takže suma za provizi se nám vrátí. Také je tu menší riziko, že nás někdo podvede.
Prohlídka
Jestliže se inzerát někomu zalíbí, tak může dojít k osobní prohlídce, aby si zájemce udělal představu o tom, jak nemovitost vypadá ve skutečnosti. Samozřejmě je potřeba počítat s tím, že se domluvíme na nějaký čas, zájemci s ji prohlédnout a zjisti, že chtějí něco jiného a takto se to může několikrát opakovat. Abychom se tomuto scénáři do značné míry vyhnuli, tak můžeme využít 3D scan matterport. Profesionálové totiž předvedou naši nemovitost do 3D virtuální podoby, takže si ji lidé můžou ve vysoké kvalitě prohlédnout z pohodlí domova.
Je tu možnost nasnímání interiéru i exteriéru, takže se může jednat skutečně o kompletní digitalizaci. Taková vymoženost může navíc přitáhnout více zájemců, takže se nemovitost prodá za kratší čas. Jestliže bude mít někdo po virtuální prohlídce zájem o osobní, tak věřte, ze je velká pravděpodobnost ji v takovém případu prodat. Rozhodně tedy tuto možnost zvažte.