Nakupování v second handech se stalo obrovským hitem již před třiceti lety. Tehdy, krátce po Sametové revoluci, se k nám začalo dovážet použité zboží ze zemí Západní Evropy, ale jeho kvalita byla spíše na pováženou. Dnes je situace mnohem příznivější, nakoupíte tu tolik krásných výrobků za velmi nízké ceny, že mohou převažovat v počtu kusů ve vašem šatníku nad běžnou konfekcí z obchodů.
Máte-li právě vy v plánu otevřít svůj vlastní obchod s použitým zbožím, například s textilem a obuví či s dětským oblečením, měli byste svůj záměr orientovat především na Internet.
Začít byste měli tvorbou webových stránek, které budou dostupné vašim zákazníkům formou e-shopu. Ten musí být přehledný, rychlý, a opatřený produktovými fotografiemi s vysokým rozlišením a velikostí. Nezapomínejte pečlivě každý produkt důkladně popsat včetně složení materiálu a hlavně změřit a uvádět veškeré dostupné míry v centimetrech, nikoli jen strohým označením „XXL“.
Jakmile bude e-shop připraven k ostrému provozu, bude nutné ošetřit problematiku SEO, aby váš web dokázaly vyhledávače vyhodnotit jako věrohodný a posunout jej do předních pozic. Zároveň byste mohli využít internetové reklamy na sociálních sítích Pinterest a TikTok https://www.seoconsult.cz/ppc-reklama-pro-tiktok. Jde o reklamu PPC (pay – per – click) https://www.seoconsult.cz/reklama-na-pinterestu, která může přinést vašemu podnikání mnoho nových zákazníků.
Pochopitelně také záleží na samotném sortimentu, jeho kvalitě, širším výběru a ucelené nabídce pro muže, ženy nebo děti. Součástí prodeje mohou být akční slevy, bonusové balíčky s dopravou zdarma a možnost vrátit výrobky i v delší časové lhůtě. Největší úspěch mezi zákazníky mají ty obchody, které nic podstatného o svých výrobcích netají, zmíní se o jejich veškerých vlastnostech a dají lidem příležitost k nakoupenému zboží se vyjádřit. U většího počtu shodných kusů to může být přínosem pro nové zákazníky.